1. Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование нами Ваших файлов cookie. Узнать больше.

Александр Гаврилюк

Тема в разделе "Пианисты", создана пользователем Trist, 14 авг 2017.

  1. Trist

    Trist Привилегированный участник Privilege

    Считаю необходимым создать отдельную тему,посвященную творчеству этого удивительного пианиста. Открыла его для себя,прослушав недавние выступления пианиста на фестивале в Дужниках и в Альберт-Холле. В интервью 2013 http://tvkultura.ru/video/show/brand_id/20902/episode_id/348457/ пианист говорит об особом отношении к творчеству С. В. Рахманинова, и это слышно в его интерпретациях, глубоко содержательных,экспрессивных и сугубо личностных:
    Рахманинов Концерт -3 Альберт-Холл (13.08.2017), бис-"Вокализ" https://yadi.sk/i/grbQxclx3LyTit
    Произведения С.Рахманинова во втором отделении рецитала в Дужниках( 10.08.2017) https://yadi.sk/i/pnoPxCKL3LyTc5
     
    Наталия А. нравится это.
  2. Tatiana

    Tatiana Участник

    А чего страдает то так в Рахманинове? Бедный, СВ. ;)
     
  3. Tatiana

    Tatiana Участник

  4. Trist

    Trist Привилегированный участник Privilege

  5. Наталья

    Наталья Участник

  6. Trist

    Trist Привилегированный участник Privilege

    Замечательно выступает Александр Гаврилюк. Успела включиться только на Сонате -2 Рахманинова. Вот он эмоциональный поток, но подчиненный ясной идее, люблю такую игру,умную, искреннюю и богатую в звуковом отношении. Сейчас после перерыва трио элегическое ре-минор, предвкушаю удовольствие. Тем более с такими струнниками. А кто-нибудь послушал трио Шостаковича?
    Прослушала трио, очень за живое задели все. Играла на заре своей юности его,все внутри переворачивает,без полной отдачи чувственной и интеллектуальной эту музыку не прожить. Пианист все держит в своих руках,а как собственно иначе может быть у Рахманинова? Хотя в данном ансамбле лидеры все, трагически-глубоко, на разрыв аорты,единым организмом выступили музыканты. Закономерна пауза по окончании, зал онемел от нахлынувших видимо чувств. Надеюсь запись будет лежать, хочу вернуться к этому прочтению еще раз
     
    Последнее редактирование: 25 сен 2017
    Училка - мучилка и Елена М. нравится это.
  7. Trist

    Trist Привилегированный участник Privilege

    Елена М. и Viktoriya нравится это.
  8. Viktoriya

    Viktoriya Участник

    Спасибо, обязательно послушаю! В последнее время слушала несколько записей Александра Гаврилюка. Пианист со своим "почерком", особой интонацией и смысловой наполненностью.
     
    Елена М. и Trist нравится это.
  9. http://www.limelightmagazine.com.au/

    0E471D39-0CFB-4963-99DB-70F789DE2F37.jpeg

    The virtuoso pianist received rave reviews for his Proms debut in August. Now he has recital concerts in Australia.
    When Ukrainian-born Australian virtuoso pianist Alexander Gavrylyuk made his debut at the Proms in London in August, playing Rachmaninov’s Third Piano Concerto with the Scottish Symphony Orchestra, he received a five-star review from The Times, in which Anna Picard said that his “ease with Rachmaninov’s passagework was startling”. Reviewing for Limelight, eminent pianist Roger Woodward described Gavrylyuk’s performance as “electrifying” and “a revelation”.

    Alexander Gavrylyuk. Photograph supplied

    Gavrylyuk is currently performing in recital in Australia in a concert featuring Bach‘s Toccata and Fugue in D minor (arranged by Busoni), Haydn’s Sonata in B minor, No 47 Xvi, Chopin’s Etudes Op. 10 No 8 – No 12, Scriabin’s Sonata No 5, Rachmaninov’s Preludes Op. 23, No 1, No 2 and No 5, and Rachmaninov’s Sonata No 2 (2nd edition).

    He spoke to Limelight about his Proms success and his current tour.

    You received some wonderful notices for your Proms debut – what was that performance like for you?

    Fantastic and inspiring. I was so grateful to the BBC Scottish Orchestra and conductor Thomas Dausgaard for giving me the freedom and chamber-music-like collaboration. The audience was amazingly attentive and warm and the atmosphere so festive and celebratory!

    You’ve put together a really interesting programme for Australia with Bach, Haydn, Scriabin and Rachmaninov. What connects these composers in your mind?

    I begin the program with a very monumental statement by Bach, his Toccata in D minor virtuosically transcribed for piano by F.Busoni. I regard Bach as the very foundation upon which classical music is built and this Toccata reflects very global notions – humanity's sorrow, joy and unconditional love. Haydn's B minor Sonata reflects a very delicate, tender-hearted yet brave inner world. It is challenged by hope, led by stoicism and empowered by beauty. A selection of Chopin's études follow like a collection of miracles. An image comes to mind: Chopin standing on the edge of a steep cliff seemingly about to fall, yet looking up towards the sky with faith and hope in his eyes.

    The second half of the programme is Russian. It begins with Scriabin's poem of ecstasy, Sonata No 5 – a truly ground-beraking work, which stretches the horizons of what is possible on a piano. Rachmaninov's Preludes and Sonata No 2 are the concluding works. One hears in his music the urgency and magnitude of life and death. Rachmaninov searches for the coveted resolution to the inner battle between the dark and light, suffering and joyfulness, hopelessness and cosmic unconditional love.

    Rachmaninov is of course a favourite composer of yours – how do you approach his sonatas as opposed to his concerti?

    His sonatas are very intimate, personal. There is no space for sparing oneself there. His concerti are planets where so many life forms coexist in harmony and an extremely rich collaborative environment that sends monumental messages.

    You’ll also be playing Mozart’s Piano Concerto No 21 with the Tasmanian Symphony Orchestra, which you’ve played a few times now. Has your interpretation of the piece deepened, and does your understanding of it change from orchestra to orchestra?

    After the birth of our two daughters, Mozart began to sound different! It is incomparably more accessible, logical and enjoyable! One finds so much wisdom, joy, sadness, humour and purity in his music.

    Are there any composers you want to spend more time exploring in the New Year?

    I am learning Brahms’ first Piano Concerto to play with the Sydney Symphony Orchestra and David Robertson next season. This is a new work for me and after having lived in Germany for eight years, and having learned about German culture, language and mentality, it is especially exciting to be immersing myself in this incredible world created by Brahms.

    Alexander Gavrylyuk plays in recital at Melbourne Recital Centre on November 11 and at City Recital Hall, Sydney on November 20



    Не перестаёт восхищать программа мирового концертного зала в этот weekend : 11.11 2017 в час по Гринвичу началась трансляция из Австралии 21 концерта Моцарта в исполнении Александра Гаврилюк и Симфонического оркестра Тасмании. Для знатоков географии- это такой остров на краю света, прячущийся за Австралийский континент, а вот оркестр- образцово - показательный, сыгранный, безупречно звучащий, ну и достойный партнёр звездному музыканту. Нисколько не пожалела , что дождалась трансляции и услыхала интерпретацию одного из известнейших концертов солнечного композитора. Его Моцарт был и страдающий, и размышляющий и вселяющий надежду. Ждём приезда пианиста в Москву!
     
    Последнее редактирование: 12 ноя 2017
    Viktoriya и Trist нравится это.
  10. Trist и Viktoriya нравится это.

Поделиться этой страницей